Wat werd een populaire financiering na de bankencrisis?

De financiële crisis van 2008 zit bij velen nog in het geheugen gegrift. Niet zo gek ook, want veel bedrijven gingen in deze tijd failliet. Veel mensen zijn hierdoor hun vertrouwen in de bank kwijtgeraakt, waardoor ze op zoek zijn naar alternatieve financieringsmogelijkheden. Een populaire financiering na de bankencrisis is crowdfunding. 

Crowdfunding is de manier van financiering na de bankencrisis

Crowdfunding is de laatste jaren enorm gegroeid in populariteit. Deze manier van financiering stelt personen en bedrijven in staat om gezamenlijk geld in te zamelen. Dit geld kan gebruikt worden voor ondernemingen, projecten of goede doelen. Hierdoor biedt dit een interessant alternatief voor de reguliere bankleningen. 

De populariteit van crowdfunding heeft de afgelopen jaren een flinke stijging doorgemaakt. Hierdoor behoort deze vorm van financiering tegenwoordig tot een volwaardige financiering. Met bekende platforms zoals Indiegogo, GoFundMe en Kickstarter, hebben veel mensen hun weg gevonden naar deze vorm van financiering.

De manier van financiering na bankencrisis

Crowdfunding is voornamelijk populair geworden door de vele voordelen die eraan verbonden zijn. Investeerders hebben namelijk een directe betrokkenheid bij een project. Ze kunnen daarbij niet alleen financieel hun steentje bijdragen, maar ook qua kennis. Toch kent het ook wel degelijk nadelen. Er zijn namelijk ook investeringen bekend die vielen onder fraude. Toch zijn de voordelen wel degelijk sterker dan de nadelen. Fraude komt weinig voor, maar het is zeker niet uit te sluiten. 

Foto van Karin
Karin

Ik ben Karin, een zelfstandige ondernemer met een passie voor het delen van kennis en inzichten. Voor een Ondernemersfaqs.nl die zich richt op diverse vraagstukken en producten voor ondernemers, schrijf ik blogs die praktische oplossingen en waardevolle adviezen bieden. Met een achtergrond in het bedrijfsleven en persoonlijke ervaring als ondernemer, begrijp ik de uitdagingen en kansen waarmee mijn lezers worden geconfronteerd. Mijn doel is om hen te inspireren en te ondersteunen bij het realiseren van hun zakelijke ambities. Naast bloggen houd ik van netwerken, nieuwe zakelijke trends ontdekken en tijd doorbrengen met mijn familie en vrienden.